مجله پزشكي ايرانيان

درباره وبلاگ
موضوعات

مجله پزشكي ايرانيان

رعایت نکات مهم در نگهداری از لیزر در روزهای گرم تابستان

رعایت نکات مهم در نگهداری از لیزر در روزهای گرم تابستان:


۱- محلول کولانت دستگاه در روزهای گرم تبخیر شده و زودتر نیاز به تعویض و یا پرکردن مجدد دارندلذا قبل ازینکه دستگاهتان إرور واتر بدهد مخزن انرا پر کنید چرا که خالی شدن مخزن موجب نفوذ هوا به چرخه اب شده و حباب های هوا بدترین صدمه را به لامپ و قطعات حساس میزنند. 


۲- حتما از محلول کولانت استاندارد و مورد تایید کمپانی ها استفاده کنید: استفاده از اب مقطر به جای اب مقطر دیونیزه (مثلا دوبار تقطیر) موجب تشکیل املاح در مسیرهای باریک خنک کننده دستگاه شده و سرعت چرخش اب را کم میکند لذا حتما از کولانت مناسب استفاده کنید


کولانت مناسب اکثر لیزرها آب مقطر دیونیزه است که ماهی یکبار و یا حداکثر دوماه یکبار باید‌تعویض گردد

برخی موارد مانند Co2 لیزرها از مخلوط اتیلن کلیکوژن با اب دیونیزه یا ضدیخ استفاده میکنند.

 

۳- حتما از کولر گازی در اتاق لیزر استفاده کنید دمای مناسب برای تمام لیزرها زیر ۲۴درجه واقعی است بهتر است یک دماسنج دقیق در کنار بدنه دستگاه نصب و دما را کنترل کنید

البته دراین روزها بهتره فیلتر کولرهای گازی تمیز شسته شوند. 

۴-در مناطقی مانند خوزستان که شبها هم دما بیش از ۴۰درجه است روشن ماندن کولرگازی و تنظیم ان روی ۳۰درجه در شب به افزایش عمر دستگاه کمک زیادی میکند. 

بیشتر بخوانید: موهای زائد ناحیه تناسلی


۵- فنها را مرتبا با جاروبرقی تمیز کنید 

۶- اگر دستگاهتان قطعه ای دارد که ناسالم یا نیمه سالم است نسبت به تعویض ان اقدام‌کنید چرا که قطعه خراب باعث گرمتر شدن دستگاه میشود.

 

۶- پنجره های رو به افتاب را با پرده های ضخیم بپوشانید. 


۷- بهیچوجه از کولر آبی استفاده نکنید رطوبت کولر ابی و از همه بدتر گرد و خاکی که از کانال کولر وارد اتاق میشوند اسیبهای جدی به دستگاه وارد میکنند. 

۸- فیوزهای ورودی اتاق لیزر که سال گذشته مشکل داشتند و تندتند در اثر گرما میپریدند را حتما تعویض و با یک نمونه خوب ( مثلا اشنایدر یا AEG) تعویض کنید.


استفاده از سراهی های باسیم نازک و بی کیفیت امکان اتش سوزی را بالا میبرد حتما از سراهی برق قوی با سیم ضخیم و کوتاه استفاده کنید یا از کابل های دست ساز خودتان با سیم حداقل ۲/۵ میلیمتر استفاده کنید. 



(1) نظر
X